czwartek, 2 kwietnia 2015

Czy odwiedził Was zajączek?



Odwiedza Was jeszcze zajączek? U mnie był, przyniósł mnóstwo słodkości :)


Zwyczaj przynoszenia prezentów- najczęściej słodyczy- przez zajączka wielkanocnego pochodzi z Niemiec i jest obchodzony m.in. w Wielkopolsce i na Śląsku. Symbolika tego zająca nie jest do końca znana. Można znaleźć wzmianki o nim już w historii starożytnej Grecji i Rzymu, przedchrześcijańskich Niemiec, a nawet Stanów Zjednoczonych. Symbolika zająca jako zwierzęcia niezwykle płodnego pochodzi niewątpliwie z dawnych czasów. Miała ona wpływ na kojarzenie go ze zwycięstwem życia nad śmiercią. Na temat jego symboliki krążą różne teorie, jedna z bardziej popularnych mówi, że jest to nawiązanie do tradycji składania podatków w naturze, a druga, że jest on po prostu zwiastunem wiosny :) (a przecież Wielkanoc jest ściśle związana z tą porą roku).



Co do zwiastunu wiosny, ech... miałabym pewne zastrzeżenia- śnieg w kwietniu? Czy tylko u mnie? Kwiecień plecień, bo przeplata- trochę zimy, trochę lata...


Brelok z zajączkiem- lekko zdziwionym (pewnie pogodą), dosyć słodkim, ale troszkę innym niż wszystkie :) 





O symbolice jajek (i tych zwykłych, i malowanych, wielkanocnych) też można wiele napisać, ale ciekawskich odsyłam do wujka Google :) Jajka symbolizują przede wszystkim odrodzenie i życie- te symbole są najważniejsze w Święta Wielkiej Nocy.


U mnie pisanki jako kolczyki- sztyfty.

Nabraliście kogoś wczoraj na prima aprilis? :)

PS O, właśnie skończył padać u mnie grad, a teraz lecą wieeelkie płatki śniegu (olbrzymy!). Nieźle przeplata ten kwiecień :)




4 komentarze:

  1. Śliczny zajączek.
    U mnie również padał śnieg. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uroczy królik. :3 A u mnie ciepełko! ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie cały dzień śniegu. :<
    Urocze pisanki i zając. :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł z pisankowymi kolczykami. Breloczek także fajny :D

    OdpowiedzUsuń

Z ogromną chęcią przeczytam każdy komentarz, proszę jednak o odpowiednie zachowanie i kulturę.
Możesz zostawić link do swojego bloga, jednak nie wklejaj go pod każdym postem- ten raz na pewno zobaczę ;)
Wszelkie pytania kieruj tutaj: http://slodkoscihandmade.blogspot.com/p/pytania-i-odpowiedzi.html