poniedziałek, 2 marca 2015

Czas na herbatę!

Jeśli ktoś proponuje mi coś do picia, to na 90% wybiorę herbatę. Herbata rano, herbata w południe i do obiadu, na podwieczorek i do kolacji, no i wieczorem (lub nawet nocą!) jeszcze jedna. Czy to już jakiś herbatoholizm? :P


W każdym razie herbatę bardzo lubię, ostatnio nawet z cytryną. Najlepiej smakuje, gdy jest zimno.
Z kolei najprzyjemniej popróbować jest jej najróżniejszych smaków zimą- chyba każdego skusiła choć jedna torebeczka z jakąś specjalną świąteczną herbatą (ten zapach, mmm!).


Krąży wiele faktów i mitów o tym jaka ta herbata jest- zdrowa czy niezdrowa. Wyczytałam, że:
  • jak kawa nie działa- nie pobudza, a jedynie orzeźwia, 
  • zielona jest równie zdrowa jak czarna (najzdrowsza wskazana jest biała), 
  • skutecznie gasi pragnienie, 
  • cytrynę najlepiej dodawać do naparu bez fusów i gdy trochę wystygnie (miód również lepiej dodać do ciepłej, a nie gorącej herbaty),
  • zmniejsza ryzyko zawału (o, tego nie wiedziałam!),
  • herbata równocześnie wzmacnia zęby, ale powoduje też żółknięcie, 
  • poprawia koncentrację, 
  • kompresy z herbaty likwidują zaczerwienienie oczu i opuchnięcie powiek,
  • niezdrowa jest jedynie dla dzieci i powinny one dostawać ją jak najsłabszą.



Przyjdzie lato i herbatę zastąpi woda. Zapewne dla mnie zdrowsza ;)


Zupełnie nie tak widziałam tego posta w głowie, ale dobrze, że się trochę zagłębiłam w właściwości herbaty- przynajmniej wiem, co piję :)
Zgadzacie się z tym co wyczytałam? Może znacie jeszcze jakieś inne ciekawe cechy herbaty?

8 komentarzy:

  1. Ciekawe, ciekawe... Tego o zawale nie wiedziałam :) Bardzo przydadzą mi się te wszystkie informacje, bo też jestem ogromną herbatoholiczką :D
    Ładny naszyjnik, te ciasteczka wyglądają bardzo kusząco :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne:), ciasteczka wyszły bardzo realistyczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że nie jestem sama...ja też uwielbiam herbate:) Naszyjnik śliczny i bardzo ładne zdjęcia:3
    muliniane-cudenka.blogspot.com
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. z większością wymienionych punktów nie zgadzam się jeśli chodzi o herbatę, dlatego też choć ją lubię pijam tylko jedną, góra dwie dziennie. Śliczny wisiorek, a ciasteczka fantastyczne

    OdpowiedzUsuń
  5. a nam ciągle odmawiałaś, oszustko! :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham herbatę, naszyjnik wygląda bajecznie, a fakty o herbatce ciekawe :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Też uwielbiam herbatę! Najchętniej zieloną z opuncją :)
    To co ulepiłaś jest geeeenialne! Szał szał i jeszcze raz szał :D

    OdpowiedzUsuń

Z ogromną chęcią przeczytam każdy komentarz, proszę jednak o odpowiednie zachowanie i kulturę.
Możesz zostawić link do swojego bloga, jednak nie wklejaj go pod każdym postem- ten raz na pewno zobaczę ;)
Wszelkie pytania kieruj tutaj: http://slodkoscihandmade.blogspot.com/p/pytania-i-odpowiedzi.html